Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

A Barcelona World Race áttekintése 2015 március 5-én – 3 hajó az Atlantin, 4 hajó a Csendes óceánon

Bálnával találkozott Didac Costa (One Planet One Ocean & Pharmaton)

Didac Costa: “Továbbra is közelítjük a Horn fokot. Az elmúlt pár órában kicsit északabbra tartunk mint a We Are Water, a következő 24 órában igyekszünk jobb kondíciókat találni, hogy nyerhessünk rajtuk pár mérföldet. Nemsokára meglátjuk, mi az eredmény. Akárhogyis legyen, mi megpróbáltuk! Az elmúlt két nap nagyon kimerítő volt, minden 3-4 órában elkapott minket egy felhőszakadás, ami azt jelenti hogy folyamatosan reffelnünk kellett és vitorlákat cserélni.

Ma láttunk egy bálnát, rendkívül közelről. Ugyanazon az oldalon tűnt fel, ahol éppen kormányoztam, nem több mint 20 méterre tőlem! Nekem ámbrás cetnek tűnt. Velünk párhuzamosan úszott, a másik irányba. Testének nagy része kint volt a vízből, majd lebukott és horkantott egyet. Aztán magunk mögött hagytuk. Nem tudom, észrevett e bennünket, de annyira közel volt! Ilyen hosszú óceánon töltött idő után, mely során végig csak albatroszokkal találkoztunk, sokkoló volt egy ilyen hatalmas állatot látni ilyen közelről.” – Didac

A BWR mezőny, március 5-én

Így, hogy három hajó már az Atlanti óceánon, négy pedig a Csendes-óceánon van, meglehetősen szokatlan, hogy egy hajó sem szárnyal. Jelenleg a Renault Captur a leggyorsabb 15,5 csomós sebességgel, a leglassabb pedig a GAES Centros Auditivos.

Az Atlanti óceánon vitorlázó hajók között, sebesség szempontjából jelenleg igazi teljesítménynek számít a két számjegyű sebesség. A Neutrogena a leggyorsabb 10 csomóval. Ugyanakkor Guillermo Altadill és José Munoz kissé pechesen 4,1 csomós átlag sebességgel, 24 óra alatt csupán 113 mérföldet tettek meg.

A Cheminée Poujoulat jelenleg szembeszélben megy, körülbelül 8,5 csomós sebességgel. A szellő várhatóan keletre fordul majd, és folyamatosan épülve becsatlakozik majd a passzátszelekbe, melyek a mostani állás szerint nem tűnnek erősnek és rendezettnek. 1266 mérfölddel vezetnek. Bernard Stamm és Jean Le Cam 1500 mérföldre vannak az Egyenlítőtől, és várhatóan március 10-én lépnek át a hazai féltekére.

A Neutrogena gyengébb időjárási körülmények között halad, így a GAES Centros Auditivos-nak alkalma nyílt közelebb kerülnie, most ismét 105 mérföld a távolság. A két IMOCA 60-as gyenge keletire számíthat a mai nap folyamán, holnap a szellő várhatóan É-i ÉNY-ira fordul.

A Horn-fokot közelítve a We Are Water és a One Planet, One Ocean & Pharmaton közti távolság 146 mérföld. Mindkét hajó enyhe, de erősödő Ny-i, ÉNY-i széllel halad, mely várhatóan 25-30 csomóra erősödik majd. Ma reggel a Csendes-óceáni armada vezető hajóinak még 815 mérföld van hátra.

A Renault Captur, Jorg Riechers és Seb Audigane jelenleg a mezőny leggyorsabb hajója, kiegyensúlyozott mérföldeket haladva a Horn-fok irányába, idális időjárási kondíciókkal megáldva. Ma estig bal csapáson vitorláznak északkeleti irányban. A mai GRIB adatok szerint jó körülmények között haladnak majd egészen a Horn-fokig, ahová Március 10-re várhatók.

Komplikált a képlet a Spirit of Hungary számára, akik jelenleg három magas nyomású zóna között ülnek. Fa Nándor és Conrad Colman dél-keleti irányban vitorláznak jó sebességekkel, viszonyt még 48 órán keresztül a jelenlegi változékony viszonyok között kell taktikázniuk – hol nyugati, hol észak-nyugati, hol pedig dél-nyugati irányú szelekkel -, mielőtt visszatérhetnek a megszokott déli-csendes-óceáni kondíciókhoz.