Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

BRAVO One Planet One Ocean & Pharmaton! – Spirit of Hungary HAJÓNAPLÓ Fa Nándortól Ápr. 8

Gratuláció az OPOO-nak és az Aleix Gelabert és Didac Costa párosnak a negyedik helyezéshez és az első Földkerülő útjukhoz a Spirit of Hungary-ről! … Újabb nap, megint hidegebb lett kicsit és még északabbra vagyunk. Nagyon bíztató, haladunk! Persze fárasztó állandó dőlésben, bukdácsolásban, de tudtuk, vállaltuk, itt vagyunk és csináljuk. C-vel az olasz pizzázóról álmodoztunk ott a “belváros”ban.

Fa Nándor Hajónapló: 10 30, UT, délelőtt,  – 10 %-nál is rövidebb már a teoretikus táv a célig

Nagyon boldog leszek, ha így teljesülnek a vágyaim. A legutóbbi időjárási előjelzés alkalmával abban maradtunk, hogy még egy hét, amikor kimegyünk a passzátból és csatlakozást kell találni. Akkor úgy nézett ki, hogy Madeira környékén egy magasnyomású front, mögötte egy szintén magasnyomású buborék marasztalnak bennünket kicsit. A mai előjelzés szerint már jóval kedvezőbb a kép. Időben és távban is közelebb vagyunk az említett zónához, és csak a kanáriak környékén lassulunk le rövid időre. A mai routing szerint mához egy hétre Gibraltár előtt lehetünk. Csodás volna.

Most nem azokat az órákat éljük, amikor örülni, vagy bánkódni kell. Élesedni kezdtünk, már szinte a kanáriakat céloztuk, magamban óvatosan konstatáltam, hogy ez nagyon jó, de vajon mikor fizetjük az árát. Nem kellet sokat várnom, fél óra múltán pont az ellenkezője előjellel mentünk, csak éppen 10 cs alá csökkent szélben. Körben zivatarfellegek, mindenre emlékeztet az időjárás, csak a passzátra nem. Néha É-ot húzzuk, néha ÉNy, néha ÉK. Egyik pillanatban 9 cs a szél, a másikban 18… most éppen egy percen belül 3 cs-tól 15 cs-ig minden, mellé eső, ami nem baj, legalább lemossa Afrika üdvözletét. Minden mustársárga megint. Biztos nem csak homok jön, mert tüsszögök, folyik az orrom, koptatom a pzs készletünket.

Átjöttünk a fellegek alatt, előttünk most tiszta az ég, fúj egy 15 – 17 cs-s szél, csak éppen Új Founlandot célozzuk. Ott még úgysem voltam.

Most éppen világító zöld a routing csíkja a képernyőn, rajta a pötty, ami hát mi volnánk, ha az fújna, ami ott van. De most a pötty önálló életet él, a mi hajócskánk, ami tényleg mi vagyunk, az másfele megy. A kettő között 30° különbség van a pötty javára.

Délután. Hol erre kanyarodunk, hol meg amarra, összességében tartjuk É-ot, ez a legtöbb, amit egyelőre produkálni tudunk. Előbb, utóbb kell, hogy keletire váltson a szél, ekkorát nem tévednek az előjelzést készítők. Pár mérföld híján a 20. szélességnél járunk, itt már várható a változás, és ígérték is.

Az egyik VOR hajó most haladt el a Falkland szigetek mellet és ugyanarról a kínai halászflottáról riportoltak, amit már mi is ott láttunk. Megszámlálhatatlan halászhajó folyamatosan tölti a fogással azt az anyahajót, ami a közelükben vesztegelt már akkor is. Addíg halásszák a környéket, amíg ki nem ürítik. Még belegondolni is hátborzongató. Értem, hogy annyi embernek enni kell adni. De, majd enni kell adni akkor is, mikor már nem lesz mit kifogni. Az a környék Brit felségterület, naponta többször körberepüli a parol gép, mindent látnak, amit akarnak.

Amikor összeülnek a “G” valahányak, vajon miket beszélnek meg a Földgolyó jövőjéről? És az óceánok az ő agyukban része-e a Földgolyónak? Én meg itt vívódok, hogy a papírzsebkendőt bedobhatom-e a vízbe, és visszadobom a repülőhalat, még annak az árán is, hogy nyakonvág közben egy fröccs. Neptun Apánk hogyan is van ez?

04 08.-án, 17 50 UT-kor a pozíciónk 19° 59′ N, 032° 26,8′ W,