01.14. 10 00 GMT … azt hittem, hogy ma már elérjük az egyenlítői zónát, de nem. Még egy nap. Összefolynak a napok, a teendők, az agyi váltás a szárazföldi hajsza után még nem teljesen állt át az itteni tempóra. Még nincs meg bennem az a sztoikus türelem, ami miatt részben szeretek itt lenni. Hiába megyünk az elvárható módon, az elvesztett napok az idegrendszeremben ott zakatolnak. (szerk: Fa N. a naplóíráskor még nem tudott a BOSS árbocvesztéséről)
Indulás előtt jött a Watt & Sea (hidrogenerátor) embere és rotor pengéket cserélt az összes hajó hydro generátorain, mondván, hogy az a rozsdamentes acél penge, ami volt eddig, az bármilyen ütközés esetén kárt tesz a szerkezetben. Műanyag pengékre cserélte az összeset, az letörik és kész. Na az éjszaka letört egy és azonnal olyan vibráció keletkezett, mintha a hajót akarná szétrázni. Viszont tartalékot nem hagyott sem ingyen, sem pénzért, így most visszaszereltem az eredetieket.
Már két napja ugyanazzal a taklival jövünk, nagyvitorla egy reff, reacher. Néha kicsit kevés, de mire nekiállnánk a cserének, mindig visszaerősödik és marad ami.
Naponta többször változik, hogy melyik hosszúságon érdemes az egyenlítői zónának nekimenni, most éppen a 27° 30′ perc és a 28° fok között. Ezt könnyen tartjuk, éppen arra megyünk. Ha nem nyúlunk semmihez akkor jó fele megyünk. Az már kevésbé jó hír, hogy 24 órán belül kellene ott lennünk és nem leszünk.
Most 8° 14′ N, 27° 14 W-en vagyunk, 180°-ra délnek tartunk 11 – 17 cs-val
Agyilag már készülök a kormánytok kitámasztásának munkáira. Mindent n-szer átgondoltam lépésről lépésre, de kicsit szárazabb viszonyok kellenek hozzá. Talán holnap.
C nekiállt tegnap a fejének egy 40 cm-es szabó ollóval vakon, érdekes frizura kerekedett belőle. Rövidebb, ehhez nem fér kétség. Jobb helyeken a menő fodrászok igen sok pénzért nyírnak ilyesmit, bár utánozhatatlan. A fedélzet most több dologgal van teli, C hajával, repülőhal pikkellyel és mindez megbolondítva némi szaharai homokkal, só halmokkal, így már komoly a performance. Ma reggel C volt a BWR élőben, meglepően visszafogta magát, két nyelven 10 percbe belefért.
Éjszaka még vízhatlanban gubbasztottam kint, de napközben már le kívánkozik a ruha. Nincs hőmérőnk, így nem tudom mennyi a plusz. A páratartalom 90 % körül, vagy fölött lehet, érzem, látom.
Most nézek valami reggelit.
Reggeli után kireffeltem, nagyon legyengült a szél, lelassultunk, ez már a doldrums közelségének hatása. Aztán felébredt C, és lecseréltük a reachert is az A3-ra. Most minden fent van, amink van erre a szélre, haladunk is. Közben kicsit visszaerősödött a szél, így 14-eket csusszanunk, ami itt gyönyörû.
Gondoltam pihenek egyet, de nagyon lekötött a kormány támasz gondolata. Megfürödtem, átöltöztem nyáriasba és nekiláttam a bal oldalnak, az most száraz. Mértem, rajzoltam, flexeltem, ragasztót kevertem és beraktam a rudat a helyére. Az-az bekényszerítettem és most szurkolok, hogy ott is maradjon, amíg megköt a ragasztó. Ha marad, akkor már csak meg kell laminálni mindkét végét, az rutin művelet, ha nem vizes. Holnap folytatom.
Apropó, megjött hirtelen a meleg, egyik óráról a másikra 27 – 30 fok lett. Rövid nadrág, hosszú ujjas, fehér trikó, siltes sapka itt a praktikus öltözet.
Kellemetlen kicsit, hogy a vízkészítő enyhén sós vizet csinál, beüzemeljük a másikat, hátha az jobb lesz. (szerk: Boss, Pepe is erről beszélt a tegnapi videoban)
6° 38′ N-nál járunk, nagyon párás és még mindig 20 cs-ós szélben 12 – 15 cs-val haladunk egyenlőre, szuper!
©Fa Nándor