Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

FA NÁNDOR mondatai a BOSS hajó esetéről és a délutáni beszámolója 01.15. 13 00 GMT

Fa Nándor skipper – Spirit of Hungary:  “Sokkolt a hír az éjszaka, hogy a BOSS árboca letört. Fantasztikusan vitorláztak eddig és nem voltak olyan kondíciók arra sem, amik indokolnák az esetet. Alex azt válaszolta az együtt érző levelünkre, hogy a solent besodrójuk tört két darabba. Szerencsére nem az a típus, ami nekünk van.”

Fa Nándor naplóbejegyzése a Spirit of Hungary mai napjáról:

01.15. 13 00 GMT Számolnom kell, hogy mennyi a helyi idő, memóriából már nem megy. GMT + 27 x 4 perc = kerekítve 14 50.3° 33′ N, 27° 15 W. Az előjelzések szerint tőlünk 2 °-al Ny-ra megáll az élet, nincs szél. Itt, ahol jövünk lefelé, még mindig szívet melengető 17 cs-s É-ÉK-i szél van, még mindig 10 cs-val haladunk délbnek.
Vitorlázat ua., viszont kitört az igazi tropikus nyár, legalább 30 + fok van igazán magas páratartalom mellett.
Ma de. beragasztottam a jobb oldali kormánytámaszt is, már csak laminálni kell a végeket. Amikor gennakerrel nagy hullámok között jöttünk – ilyen még sok lesz – és a kormány folyamatosan dolgozik az irány tartásán, muszáj ezt a sarkot megtámasztani, így a kormány felső csapágyát stabilizálni. Délután tervezem a bal oldalt laminálni, a másikat holnap.

BWR INFO A BOSS TÉMÁHOZ:

A BOSS hajó esetéről a Barcelona World Race oldalon megjelent hivatalos információ: A HUGO BOSS 6 csomós sebességgel motorozik Salvador de Bahia (Brazília) felé. Már 60 mérföldet tettek meg, mióta múlt éjszaka 22:30 órakor elindultak a szárazföld felé.

Alex Thomson skipper – HUGO BOSS a BBC-nek nyilatkozott:

“Barzíliától 350 mérföldre vagyunk, a déli-Atlanti-óceán közepén. Brilliánsan jöttünk eddig. Megdöntöttük a Gibraltárig tartó, majd pedig az Egyenlítőig tartó rekordokat. Jó 60-70 mérfölddel vezettük a versenyt. Éppen vitorlacserében voltunk, rendkívül mérsékelt viszonyok között. Én a hajó elejében voltam amikor az első merevítőn – mely az árbocot tartja és egy vitorla kapcsolódik hozzá -, az alkatrész amely a vitorla-besodrót forgatja — pont azt néztem éppen — egyszercsak eltörött. Felnéztem, a vitorla felrepült az égbe, az érboc egy darabig még egyhelyben lebegett. Tudtam, mi fog történni – beleesett a vízbe.

Ez is egy olyan dolog ami csak úgy megtörténik, de igazából nem kellene megtörténnie. Semmit sem tehettünk ellene. Ez egy kis fémdarab a besodró dobban. Ez olyan dolog, aminek nem kellett volna megtörténni.

Jár a motor és óránként 6 csomóval haladunk, ami nagy szégyen, mert előtte 20 csomókkal mentünk. Salvador de Bahia a cél, 3 nap alatt oda kell érnünk. Ahogy odaérünk, valószínűleg hajóra tesszük és haza visszük, új árbocot csináltatunk neki.

Pepe és én számomra ez borzalmas, nagyon el vagyunk keseredve. A jó hír, hogy éppen egy új HUGO BOSS épül Southampton-ban, ami olyan négy-öt hónapon belül elkészül. Mindig tanul az ember. Majd összeszedjük magunkat, és megyünk, és csináljuk, ott leszünk, és megnyerjük a Vendée Globe-ot.”