Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

Febr. 23. Spirit of Hungary “technikai pit stop” 2 napi járásra – irány Új Zéland – Invercargill

Átmenetileg blogszerűen követjük most az eseményeket. Fa Nándor hajnali üzenete: “nincs sok bajunk ezen a szemét csuszkán kívül, de ha már partrta megyünk, biztos ellenőrzünk mást is. Most 30 cs szélen majdnem krejcolunk, baromi agresszív a hullámzás és kényelmetlen a menet, de jól haladunk, holnap estefelé odaérhetünk. A térdemet valószínüleg bevertem valahova, az ott fönt könnyen előfordult és csak pár nap pihenő kell neki. és rendben lesz.

Febr. 23. reggel pozíció: 49°33.60’S 155°23.11’E  hajósebesség: 12.6 kts

A #SpiritHu és #BWR rendszeres témakövetők és olvasók számára a korábbi  reggeli tracking szerint úgy látszott, hogy érik a döntés a pit-stopról, rá is kérdeztünk tőlük, de az a szerelés miatti manőverek miatt volt. Tegnap hozta meg Nándor és Conrad a döntést. Igyekeztek a problámákat megoldani menet közben, amit meg lehetett tenni.

A Barcelona World Race során több ok miatt többször is “mászni kellett”,
de az utóbbi 2 napi mászás – 3x Conrad,  2xNandi – sem oldotta meg a nagyvitorla fel- és lehúzást biztosító csúszka gondot, még véráldozatok árán sem. (gyógyszer-kötszer hasznosult immáron másodszorra a hajón VMSZ-jóvoltából)

Tegnap késő  este Fa Nándor és Conrad Colman egybehangzó álláspontjuk alapján döntöttek és bejelentették a versenyszabályok által megengedett pit-stop szándékot,
mert így lehetetlenség volt nekimenni a hosszú Csendes óceáni szakasznak. A pit stop bejelentés után a skipperek megkezdték lefuttani a versenyszabály szerinti kötelező adminisztratív procedúrát   – oda-vissza kommunkikáció, kordináció a versenyigazgatóság felé, majd megtörtént a hivatalos bejelentés.

A BWR is és a SpiritHu weboldal a rövid hírt közölte – a BWR Versenyigazgatóság ma adja ki részletesen az erről szóló hivatalos publikációt.

A szándék bejelentését egyúttal tartalmazza, hogy a versenyt a munkák elvégzése után folytatják. részlet a  a hajóról érkezett emalből: „…We have talked about options and have decided to head to Invercargill. You can announce this officially and we will coordinate with the race directors.. We have the rules and understand them. This is a pit stop, we are not abandoning the race….”

Most már úton vannak NZL – Invercargill felé. Technikai csapatmozgatás több ok miatt nem lehetséges ilyen rövid idő alatt, a munkákat a szkipperek a tervek szerint egyedül végzik a kikötőben.

Febr. 22. éjszaka – amikor a döntés megszületett

Fa Nándor üzenet: “Ma már semmit nem tudtunk csinálni, hajnalban ránk fújt egy 40 cs fölötti szél, tehát, mint egyetlen józan döntés, megyünk Új Zélandba. C az én nevemben is, egybehangzóan bejelentette hivatalosan. A SpiritHu csapatnak küldött üzenet:

“Már elküldtük UZ-ba a megrendelést, hogy mire van szükségünk, C nagybátyja összeszedi Auclandban és lehozza délre. Nem sok, de az fontos. Mindketten úgy gondoljuk, hogy eszetlenség lenne nekimenni a Csendes óceánnak így, ahogy vagyunk. Hosszú ez még. Veszíteni valónk semmi. A fejemmel egyenlőre semmi gond, csak a víztől kell óvnom, viszont fáj a jobb térdem, nehezen járok. Éjszaka, mikor megpihent, akkor jött elő.
Egyébként mindenem fáj, csupa folt, véraláfutás vagyok, de ezek nem zavarnak, csak a térdem. F.N.”