Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

HAJÓNAPLÓ 2014. 04. 30-tól a Spirit of Hungary fedélzetéről

Hajónapló Trieszt-Brindisi
(partközelben haladva – Vodafone mobilnet adatátvitellel)

Április 30-an 9 órakor indultunk Trieste-bol egy szélcsendes napon.

A delelottot a muszerek kalibraciojaval kezdtük, majd motorozva elindultunk Piran fele végig követve az Isztriai partokat. Sajnos egész nap motoroznunk kellett.

Pula előtt az olasz partok fele vettük az irányt, közben a part felöl zivatarfelhok követtek minket. Naplemente előtt megbeszeltuk a shifteket, MAN-OVERBOARD kezeleset, kiosztottuk a mentomellenyeket, biztonsági felszereléseket.

Estére utolért minket egy  zivatarfelho, amiből 20-25 csomós szel, fujt, esett, villámlott. A topgenua betekerője elszabadult es erősen lobogott, nem tudtuk betekerni es az egyetlen megoldást választottuk, levesszük.

Na, ez nem volt egyszerű, mert 140 nm-es, 4 ember húzta le a deckre, persze nem tudtuk megtartani  es vízbe került a vitorla. Szerencsére nem került alánk es amikor rendezodott a helyzet be tudtuk húzni, es azóta is a vitorlatérben pihen. Közben 2 társunk megtapasztalta a tengeri betegség jótékony hatasat. Kis rendrakás után 2-es reff es fockkal haladtunk Ancona irányába.

A motorozást másnap sem úsztuk meg, nem sok szel, fujt. Délutánra megelenkult 22-23 csomóra es eloszor indult meg a hajó alattunk 19 csomoval.

Csodálatos erzes volt, minden elcsendesült es kb. 1-1,5m-es hullámokon siklottunk. Az autopilot nagyon szépen vitte a hajót, kipróbáltuk a hydrogeneratorokat, a tokesuly hydraulikat. Minden szépen mukodik, a hydro teljes mertekben ellátja a hajó elektromos rendszerét meg pluszt is termelve.

A part kozeleben tudtunk idojaras elorejelzest letolteni a Vodafone mobilnet jovoltabol. Eddig minden éjszaka motorozással telt, de az elorejelzes szerint ez megszűnik. A motor jól teljesít, 1500 fordulaton 6,5 csomóval haladunk es orankent kb. 3liter üzemanyagot fogyaszt.

A csizma sarkantyúját 2-an hajnalban hagytuk el, es egy latnitorest kijavítva  kreuzos menetben 15 csomos,  true wind speed –el 11-csomoval haladunk Brindisi fele. A csapat nagyon jól dolgozik, betartjuk a váltásokat, kényelmesen lehet pihenni, jó a hangulat a hajon. A radarunk es az AIS jól dolgozik, időben figyelmeztet minden kozeledo hajóra. Ez főleg a gyonyoru csillagos éjszakákon hasznos.

Jelenleg a Bandi levest probal főzni szembe hullámokban erosodo szélben (nem sok sikerrel). Meg 70 merfoldunk van Brindisi kikotojeig, ahol megtankolunk, Déry Attila kiszáll es az operatorunk Fehér Sanyi beszáll.

Elnézést az ékezet nelkuli irasert, es a helyesírási hibakert, de szembe hullámzásban meg gépelni sem konnyu. Kovetkezo tudositasig udvozlettel:

Perenyi Peter

Csapattagok: Fa Nándor, Goszleth Marcell, Khilenberg András, Varga Lajos, Déry Attila, Perényi Peter,

Fehér Sándor pedig már a brindisi parton várja a hajót. Az imént küldött két fotót a várakozás hangulatáról.