2014.04.22.
Fa Nándor interjú vízretétel után borulás teszt (Xtrame)
Fa Nándor vízretétel előtt interjú (Xtrame)
2014.03.25. Boat presentation day
2014.01.11.
Spirit of Hungary óceáni vitorlázó projekt- feszes munkatempó 2014-ben
Friss interjúk készültek Fa Nándorral, több témában:
IMOCA új szabályrendszernek megfelelö és nem megfelelö versenyhajókról:
A magyar 60 lábas hajón folyó aktuális munkálatokról:
Műszaki paraméterekről:
A New York-Barcelona versenyröl és magyar versenyzö párosról:
2013. december 18.
OCEAN MASTERS és új IMOCA versenyhajó sztenderd …újabb módosítások – nem használ az időhúzás
Az IMOCA megalkotta az új világbajnoki széria kereteit a december eleji párizsi Boat Show-n.
Rögtön az első verseny egy vadonatúj kétszemélyes transzatlanti átkelő lesz 2014. június 1-i rajttal New Yorkból Barcelonába.
Fa Nándor összefoglalója:
2013. október 27.
Spirit of Hungary ocean sailing project presentation interview with NÁNDOR FA in 3 part (in ENGLISH)
/riporter: Lili Fa
Interjú #1:
What motivated Nandor to restart ocean sailing, 15 years after the 1997 Transat Jacques Vabre – what inspired the new Hungarian 60 foot sailing project?
HU: Mi inspiralta Fa Nándort 15 évvel a 97-es Transat Jacques Vabre utáni visszavonulás után – milyen indítékok alapján született az új magyar 60 lábas versenyvitorlázó projekt?
Interjú #2:
What are the major differences between starting a new ocean sailing project and building a 60 foot boat in Hungary nowadays, and in the ’90s?
HU: Mennyiben más ma egy ekkora versenyhajó vállalkozást beindítani ma Magyarországon, menedzselni, a hajót megépíteni, mint a korábbi 60 lábas versenyhajóit, amiket a 90-es években alkotott és versenyzett?
Interjú #3:
By what philosophy, technological and industrial background can the new project be characterized?
HU: Milyen tervezői filozófia, technológia és ipari háttér jellemzi a projektet?
2013. október 17. – Ma zajlott Párizsban az IMOCA aktuális közgyűlése, ahol a sok-összetevős, egész napos szakmai vita során dőlt el többek közt számos olyan megoldásra vonatkozó új szabály és módosítás, amelyek mentén végül a skipperek által képviselt szempontok hangsúlyának köszönhetően megtört egyes gazdasági érdekek monopóliumra törekvése.
Ennek eredményeként Fa Nándor is az általa eredetileg elképzelt, megtervezett árboc-vitorla koncepciója ismét zöld utat kapott.
Hogy mik voltak ezek a kételyek, erről a párizsi Imoca közgyűlésre utazva beszélgettünk Fa Nándorral…
Hangfelvétel 1. / Interview 1. in Hungarian:
Ismét módosították az IMOCA 60 láb-nyitott versenyvitorlás kategóriában a következő Világbajnoki Szériában induló hajókra vonatkozó szabályokat. Hogyan érinti ez az újonnan épült magyar hajót és hajósát? Interjú elsőkézből, Fa Nándortól, a hajó tervezőjétől.
Hangfelvétel 2. / Interview 2. in Hungarian:
2013. október 16. – FA NÁNDOR és az elkészült hajótest – fedélzeten a tervező és versenyző – de milyen lesz az árboc?
Az árboc és vitorla koncepcióról, Fa Nándor speciális tervezői filozófiájáról, az IMOCA szervezet újra fellángoló szakmai vitáiról, gazdasági lobbi törekvésekről …
Beszélgetés Fa Nándorral az IMOCA közgyűlésre utazása előtt, útban a repülőtér felé …
2013. augusztus 2. – Elkészült egy beszélgetés Fa Nándor és Florian Raudaschl-lal, miként lett a tízszeres olimpikon Hubert Raudaschl sikeres finndinghy vitorlázó és üzletember fiából Floriánból, az ugyancsak sikeres finndinghy olimpikon a Doyl-Raudaschl cég vezetője – és vajon melyiket szereti inkább…Vitorlázni vagy céget vezetni.
2013. július 9. – Sok száz óra precíz, aprólékos szobrászat a Spirit of Hungary 60 foot IMOCA versenyhajó részleteinek kidolgozása – Interjú Fa Nándorral
2013. április – 60 lábas hajó született – kivált a sablonból – Fa Nándorral készült beszélgetés
2013. április – IMOCA közgyűlés Párisban – Fa Nándor összegzése – hangfelvétel