Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

Hirek, hanganyagok

2014.04.22.

Fa Nándor interjú vízretétel után borulás teszt (Xtrame)

Fa Nándor vízretétel előtt interjú (Xtrame)

2014.03.25. Boat presentation day

2014.01.11.

Spirit of Hungary óceáni vitorlázó projekt- feszes munkatempó 2014-ben

Friss interjúk készültek Fa Nándorral, több témában:

IMOCA új szabályrendszernek megfelelö és nem megfelelö versenyhajókról:

A magyar 60 lábas hajón folyó aktuális munkálatokról:

Műszaki paraméterekről:

A New York-Barcelona versenyröl és magyar versenyzö párosról:

 

2013. december 18.

OCEAN MASTERS és új IMOCA versenyhajó sztenderd …újabb módosítások – nem használ az időhúzás

Az IMOCA megalkotta az új világbajnoki széria kereteit a december eleji párizsi Boat Show-n.
Rögtön az első verseny egy vadonatúj kétszemélyes transzatlanti átkelő lesz 2014. június 1-i rajttal New Yorkból Barcelonába.

Fa Nándor összefoglalója:

 

2013. október 27.

Spirit of Hungary ocean sailing project presentation interview with NÁNDOR FA in 3 part (in ENGLISH)

/riporter: Lili Fa

Interjú #1:

What motivated Nandor to restart ocean sailing, 15 years after the 1997 Transat Jacques Vabre – what inspired the new Hungarian 60 foot sailing project?

HU: Mi inspiralta Fa Nándort 15 évvel a 97-es Transat Jacques Vabre utáni visszavonulás után – milyen indítékok alapján született az új magyar 60 lábas versenyvitorlázó projekt?

 

Interjú #2:

What are the major differences between starting a new ocean sailing project and building a 60 foot boat in Hungary nowadays, and in the ’90s?

HU: Mennyiben más ma egy ekkora versenyhajó vállalkozást beindítani ma Magyarországon, menedzselni, a hajót megépíteni, mint a korábbi 60 lábas versenyhajóit, amiket a 90-es években alkotott és versenyzett?

 

Interjú #3:

By what philosophy, technological and industrial background can the new project be characterized?

HU: Milyen tervezői filozófia, technológia és ipari háttér jellemzi a projektet?

 

2013. október 17. – Ma zajlott Párizsban az IMOCA aktuális közgyűlése, ahol a sok-összetevős, egész napos szakmai vita során dőlt el többek közt számos olyan megoldásra vonatkozó új szabály és módosítás, amelyek mentén végül a skipperek által képviselt szempontok hangsúlyának köszönhetően megtört egyes gazdasági érdekek monopóliumra törekvése.
Ennek eredményeként Fa Nándor is az általa eredetileg elképzelt, megtervezett árboc-vitorla koncepciója ismét zöld utat kapott.

Hogy mik voltak ezek a kételyek, erről a párizsi Imoca közgyűlésre utazva beszélgettünk Fa Nándorral…

Hangfelvétel 1. / Interview 1. in Hungarian:

Ismét módosították az IMOCA 60 láb-nyitott versenyvitorlás kategóriában a következő Világbajnoki Szériában induló hajókra vonatkozó szabályokat. Hogyan érinti ez az újonnan épült magyar hajót és hajósát? Interjú elsőkézből, Fa Nándortól, a hajó tervezőjétől.

Hangfelvétel 2. / Interview 2. in Hungarian:

 

2013. október 16. – FA NÁNDOR és az elkészült hajótest – fedélzeten a tervező és versenyző – de milyen lesz az árboc?
Az árboc és vitorla koncepcióról, Fa Nándor speciális tervezői filozófiájáról, az IMOCA szervezet újra fellángoló szakmai vitáiról, gazdasági lobbi törekvésekről …

Beszélgetés Fa Nándorral az IMOCA közgyűlésre utazása előtt, útban a repülőtér felé …

 

2013. augusztus 2. – Elkészült egy beszélgetés Fa Nándor és Florian Raudaschl-lal, miként lett a tízszeres olimpikon Hubert Raudaschl sikeres finndinghy vitorlázó és üzletember fiából Floriánból, az ugyancsak sikeres finndinghy olimpikon a Doyl-Raudaschl cég vezetője – és vajon melyiket szereti inkább…Vitorlázni vagy céget vezetni.

 

2013. július 9. – Sok száz óra precíz, aprólékos szobrászat a Spirit of Hungary 60 foot IMOCA versenyhajó részleteinek kidolgozása – Interjú Fa Nándorral

 

2013. április – 60 lábas hajó született – kivált a sablonból – Fa Nándorral készült beszélgetés

 

2013. április – IMOCA közgyűlés Párisban – Fa Nándor összegzése – hangfelvétel