Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

HUGO BOSS árbocvesztés – nagy tisztelet jár a skippereknek az eddigi óriási teljesítményükért

SAJNÁLJUK A HUGO BOSS ÁRBOCVESZTÉSÉT. NAGY TISZTELETÜNK ALEX THOMSONNAK (GB) ÉS PEPE RIBESNEK (ESP) AZ EDDIG MUTATOTT ÓRIÁSI TELJESÍTMÉNYÜKÉRT. RENDKÍVÜLI SZAKMAI TUDÁS, KIPRÓBÁLT, KORÁBBI GYŐZTES HAJÓ, GYŐZNI KÉPES, SIKERES SKIPPEREKKEL, EGY ILYEN REMEK CSAPATTAL! HA CSAK A FELKÉSZÜLÉSEN MÚLNÁNAK A DOLGOK, AKKOR EZ NEM TÖRTÉNHETNE MEG! DE AZ ÓCEÁN NEM ISMERI A TEKINTÉLYT!

A legnagyobb tisztelet a HUGO BOSS SKIPPEREI és az ALEX THOMSON RACING csapata iránt. Döbbenet ül rajtunk a hír hallatán ismerve, hogy ennél komolyabb szakmai és financiális háttér egyenlőre nem létezik ebben a versenyhajó kategóriában.

Legfeljebb a kétszeres Vendée Globe győztes Michel De’j-nek van hasonlóan komoly, komplex szakmai háttér-birodalma a 60 lábasok francia világában. Ennek ellenére Mich’Dejnek is és tanítványának, a legutóbbi Vendée Globe győztes ifjú Francois Gabartnek is voltak igen veszélyes esetei a versenyeik során – együtthajózva és külön is.

Fa Nándor évek óta kiváló emberi és szakmai kapcsolatban van évek óta és Alex Thomsonnal és Pepével valamint a HUGO BOSS csapattal – akik szinte egy hadseregnyi kiváló szakemberrel dolgoznak. A Spirit of Hungary NY-BCN rajt utáni versenyfeladáskor a BOSS managere és csapata a legőszintébb, legjobbszándékú szakmai támogatásával biztosította Fa Nándort, ha a hajóval csak pár napi munka lett volna az újra-rajtolásig. Azóta is hálásak vagyunk nekik és a háttércsapatuknak, hogy az NY-i kényszertartózkodásban is önzetlenül támogatták a Spirit of Hungary-t.  

Alex és Nándor az IMOCA közgyűlések során az újonnan tervezendő és építendő 60 lábas hajók paramétereit tekintve, a tervezés és gyártás apró, de jelentős összefüggéseiben, a hajók és hajósok biztonságának és költségterheinek kérdésében zajló éles szakmai vitákban rendkívül hasonló értékeket és szakmai-filozófiai vonalat képviseltek, ami sokban vitte az ipari lobbival szemben a hajósok számára hasznos és biztonságos irányba az új IMOCA szabályzókat.(a mai napig nem szűnt meg az éles vita).

Reméljük nem is szűnik meg az IMOCA szakmai érdekegyeztetés annak érdekében, hogy azok a hajósok, akik a mai kor gladiátoraiként a bőrüket viszik a vásárra a Föld-kerülő versenyeken, a déli óceánokon, a hajók telejsítmény fokozása mellett, minél  biztonságosabban tudjanak versenyzeni az óceánon – főként, ha olyan tudományos feladatokat teljesítenek, mint ezúttal a BWR skipperek, a verseny során vállal részvételükkel egy igen értékes , UNESCO által támogatott nemzetközi természetvédelmi kutatási program feladatait is ellátják. Valamint az alapiskoláktól a felsőbbszíntű oktatásig egy komplex Educational Programban vesznek részt. (lásd BWR website)

SZERENCSÉRE EMBERBEN NEM ESETT KÁR! Biztonságos mentési munkálatokat kívánunk. Nagyon komoly összehangolt mentési és logisztikai műveleteket igényel az eset, mintegy 300 mérföldre Brazilia partjaitól.

ITT ALÁBB  TALÁLHATÓ A HUGO BOSS PROJEKT HIVATALOS FB BEJEGYZÉSÉRE MUTATÓ LINK, benne a felmerülő mentési lehetőségek – első megközelítésben.

ÓCEÁNI VERSENYEK SORÁN HAVÁRIA ESETÉBEN türelemmel kell lenni az érdeklődőknek, a médiának, mert  A SKIPPEREK ÉS A HAJÓ MENTÉSE ELSŐDLEGES. EZ IGEN BONYOLULT,   A VERSENYSZABÁLYZATBAN SZIGORÚAN MEGHATÁROZOTT MENTÉSI PROCEDURA ÉS HIERARCHIA SZERINT ZAJLIK, A VERSENYIGAZGATÓSÁG ÉS AZ AKCIÓBA BEVONT LEGFELKÉSZÜLTEBB, ÓCEÁNI MENTÉSI MŰVELETKBEN JÁRTAS NEMZETKÖZI SZAKEMBEREKKEL ÉS A LEGKÖZELEBBI MENTŐEGYSÉGEKKEL ÖSSZEHANGOLTAN.

http://www.alexthomsonracing.com/2015/01/hugo-boss-dismasted-in-the-south-atlantic/

https://www.facebook.com/AlexThomsonRacing/posts/1028034733877245

BWR official news: http://www.barcelonaworldrace.org/en/news/news/leader-hugo-boss-dismasted-in-south-atlantic