Kihajózott Triestből a Spirit of Hungary – délelőtti könnyű szeles, napsütéses kihajózás – a trieszti öbölből kifelé a szabályok szerint hosszan csak motorozott a magyar 60 lábas versenyhajó.
A trieszti kikötőből kiérve is alapos ellenőrzések következtek, hosszan szerelgettek, kalibráltak, igazgattak…
Fa Nándor és Goszleth Marcell jelezték előre, hogy a kimotorozás után természetesen egy ekkora méretű hajóval és vitorlázattal, ráadásul egy vadonatúj felszerelésű hajóval nem indulnak neki rögtön a víznek (!) – ellenőrzések, igazítások következtek vitorlabontás előtt Triesztet elhagyva.
… majd dél körül – a Szlovén partról nézve, Muggiát partjáról és később Piran közelében, madártávlatból már látható volt a különleges hajó és vitorla forma
– a Spirit of Hungary nagyvitorlával közelítette az Isztria alsó sarkát.
A bevitorlázás során a munkáik mellet adódó lehetőségek szerint várjuk a navigációs asztaltól a hajó elektronikus szakemberét, Perényi Pétert, aki pár mondatban rendszeresen tájékoztat majd bennünket.
A hajó személyzete:
Fa Nándor skipper (kormányos) , Goszleth Marcell co-skipper (másodkormányos),
Déry Attila (társtervező), Perényi Péter (hajóelektronikus),
Varga Lajos (logisztika és rig) és Khilenberg András (mechanika)
Fehér Sándor operatőr (Xtrame stúdió) tervezetten Brindisinél csatlakozik a hajó legénységéhez – hogy Fa Nándor és a Spirit of Hungary óceáni projekt megbízásából a bevitorlázás során Gibraltárig fotókat és videofelvételeket készítetsen hajóról.