Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

PIT STOP BLOG – ez nem blöff – KIWI TIME Spirit of Hungary BLUFF kikötőjében 2015. febr. 24-25-26-27 NZTV és skipper riportok – KIHAJÓZTAK! Jó utat a Horn-fok felé!

VISSZA A VERSENYBE! IRÁNY A HORN-FOK!  A Spirit of Hungary  indulása előtt Fa Nándorral készült friss hangfelvételünk itt hallható. (Conraddal és Nándorral angol nyelvű beszuélgetésünk az angol menüpont alatt található)

( a pit-stop témában az időeltolódás miatt csak a jelentős időpontokat közöljük – itt blogszerűen a friss info található felül ) 

KIHAJÓZTAK! 1330hrs UTC

Febr. 27. KIHAJÓZÁSRA KÉSZÜLVE – beszélgetés Fa Nándorral

A BWR pit stop-ban eltöltött mintegy három napi munka elvégézésével, várhatóan helyi idő szerint éjfél tájt hagyja el NZ Bluff kikötőjét a Spirit of Hungary, fedélzetén Fa Nándor és Conrad Colman, hogy folytassák a versenyt a BWR Csendes óceáni szakaszán. Irány a Horn-fok!

Köszönjük a sok segítséget mindazoknak, akik segítették hajósainkat a kiwi szigeten töltött munkás napokban. Külön köszönet Gray-nek [Conrad nagybátyjának], hogy a javítások elvégzéséhez szükséges szervezési munkákban önként támogatta a SpiritHu csapatot. Szintén köszönet az önként jelentkezett fiatal magyar párnak, akik skipperek a tiszta ruháiról gondokodtak.

Nándor és Conrad a pit stop kikötőben töltött elmúlt három  napban,  szinte megállás nélkül dolgoztak, jól kordinálva, kiváló mini-csapatként a továbbhajózáés szempontjából szükséges alapvető,  javítható és cserélhető dolgot megoldották, egy-egy pizzázástól eltekintve szinte pihenés nélkül készítették fel a hajót a verseny második felére. Ugyan mindketten elfáradtak, de rendkívül elégedettek a hajóval és a javításokkal,  örömmel vágnak neki a BWR földkerülő táv második felének.

Jó utat, nekik való szeleket kívánunk és biztonságos hajózást!

(a Szt. Jupát könyv-béli fotó második verziójára a legendás km táblánál most valószínűleg nem volt ideje a SpiritHu duónak)

Fa Nándorral készült hangfelvételünket – a kihajózás előtti órákban rögzítettük. (az angol nyelvű beszélgetésben Nándor és Conrad is beszélnek – az angol oldalunkon található)

 

BWR live is talking about Spirit of Hungary  – thsi afternoon in the BWR live TV  http://live.barcelonaworldrace.org

Febr 26.

Fa Nándorral készült interjúnk egy nagyon sűrű nap teendőiről, a mini-munkacsapatról, a helyi segítő szándékú önkéntes magyar ismerősökről, a skippertársról, a mezőny élén robogó profi párosról és a nem sok pihenőidőről de a leghőbb vágyukról, a mielőbbi újra vízreszállásról …

Febr 25.

Az első napi munkákról és a másnapi tervekről – Fa Nándorral készült hangfelvételünk: 

 

FEBRUÁR 25.

SOH BLUFFBEN  – MEGÉRKEZÉS UTÁN: A vám és más hivatalos ügyek, TV felvételek, interjúk után MEGKEZDŐDTEK A TECHNIKAI MUNKÁK az új-Zélandi déli sziget  alsó csücskén, Bluff kikötőjében … jelezte rövid üzenetében a SpiritofHu co-skippere, Conrad Colman.

Fa Nándor  – audio – hangfelvételt rögzítettünk magyar nyelven a behajózás és a hivatalos vám és egyéb ügyintézéseket követően  – a telefoninterjú erős szeles körülmények közt készült.

 A hangfelvétel írott változata:

Fa Nándor.:
“El voltunk foglalva a vámosokkal, most jött meg a TV stáb, kicsit beszélgetünk velük. Megjöttünk biztonságosan, mostanra sütött ki a nap, ahogy beértünk. Itt már délután van, délelőtt még mikor bejöttünk, elég szigorúak voltak a viszonyok.”
Tudsz beszélni rendesen, a száddal, fogaiddal semmi gond nincs? Nem ütötted meg magad azon a részen?
Fa N.:
“Nem, minden rendben van velem, mostmár a térdemet sem érzem, könnyen mozgok. Az öltés helyén tegnap letakarítottuk, átkötöttük. Úgyhogy minden rendben van velem, jól vagyok. Az éjszaka kemény menetünk volt egyébklnt, egy 58 csomós szélben jöttünk. 25 csomót jeleztek előre, és lett belőle 58, úgyhogy nagyon kemény éjszakánk volt. Így, hogy a tőkesúly csavarokból egy hiányzik, nagyon aggódtam miatta, hogy esetleg tőkesúly problémánk is lesz. Ha a többi is sérül, akkor gáz van, de szerencsére egy csavarral kevesebbel is kibírta, tehát igazolja a számításainkat. Most cserljük amiket kell, minden rendben van, állunk neki a munkáknak. Délután érkezik Auckland-ből a szállítmány a Conrad nagybátyjával, úgyhogy már tudunk dolgozni délután.”
Óriási harcot vívtatok, ezt így innen szavakkal el sem lehet mondani. Itthonről szívszaggatónak tűnt.
Fa N.:
“Tudod, az óceáni vitorlázás nem egy holiday vitorlázás. Az óceáni vitorlázás mindig küzdelmes, tudtuk, hogy küzdelmes lesz, de azért egy kicsit belenyúltunk a szerencsével. Sokkal küzdelmesebbre sikerült, mint ahogy kellett volna. Olyannal is küzdöttünk, amivel nem kellet volna. Engem az zavar a leginkáb, hogy olyan elemekkel, olyan műszaki problémákkal küzdünk, amikért nagyon sok pézt fizettünk és amiknek működnie kéne, de nem működik. Sok pénzért rossz és nem kicsit rossz, hanem nagyon rossz, és adott esetben ilyen kockázatokat kell vállalnunk, hogy az ember egy napon belül hatszor mászik fel az árbocra hogy megoldja a problémát – aztán vagy sikerül, vagy nem, mint ahogy nekünk nem sikerült megoldanunk. Ezek nagyon bosszantanak, dehát ez ezzel együtt is ilyen. Remélem, a következőkben ezt visszakapjuk majd.”
Miután új-zélandi a vitorla tervező, van arra esély hogy ők oda menjenek meggyőződni arról, hogy minden rendben van?
Fa N.:
“Nem hiszem, mi nem értesítettük őket. A Raudaschl szintén nem, ők Auckland-en vannak. Amit csinálni kell a vitorlával, azt mind megcsináljuk. Conraddal majd kinézünk itt valami csarnokot, a nagyvitorlával van dolgunk egyedül, illetve kötelekkel. Cserélnünk kell sok kötelet, ma hajnalban is leszakítottunk egyet. Ilyeneket kell megcsinálnunk, ezzel nincs gond. A Grey még nem érkezett meg, majd ma délután fog ide repülni, nagyon fogunk neki örülni. Most keresünk egy zuhanyt, átöltözünk, aztán elkezdünk dolgozni.”
A Facebook közösségi oldalon nagyon kedvesen gyülekeztek az emberek, próbálták glédába állítani az összes barátot, rokont akik Új-Zélandon a szigeten élnek, hogy ki az aki mosni szeretne,  ki az aki vasalni, ki az aki élelmet, gyógyszert beszerezni. Számítsatok rá, hogy majd egyszercsak érkeznek.
Fa N.:
“Nem bánom, mert van mit mosni. Vasalni nem kell, de mosni sok minden van. Örömmel várjuk az önként jelentkezőket, akik segítenek ilyen munkákban.”
Mi nem mertük lelkesíteni őket több dolog miatt, például a versenyszabály miatt — nem tudjuk, mi számít itt külső segítségnek. A zoknimosás az külső segítség? Polemizáltak hozzászólásokban, hogy mondjuk a Renault-nak vagy a Neutrogenának látták az indulásakor, hogy bevásárló szatyrok voltak benne. Szabad-e kiflit, vagy egyebeket venni?
Fa N.:
“Nincs ez megtiltva, hogy ha már egyszer megálltál, akkor elmenj bevásárolni magadnak. Én nem tudok róla, hogy nekünk ilyen szabály volna, hogy tilos lenne. Elnézést kérek, hogy ennyi izgalmat okozunk, de az márcsak ilyen. Örülök neki, hogy itt vagyunk, egyben vagyunk. Nagyon köszönöm ezt a figyelmet, aggódást!”

Időközben megérkezett az Új-Zélandi TV – a  TVNZ riportjának linkje – köszönet a TVNZ és a BWR Media – SeaClear csapatának a riport elkészítésért és a gyors koordinációért. NZTV riport. a Spirit of Hungary duóval – Fa Nándor skipper és Conrad Colman co-skipperrel. (angol nyelven)

NZTV felvétel: http://tvnz.co.nz/national-news/kiwi-onboard-yacht-making-emergency-pitstop-in-bluff-video-6242003

A Digi TV Csisztu Zsuzsa műsora: http://www.digisport.hu/video/24378

Köszönjük a a helyszínről kapott képeket 

Február 24. a beérkezés perceiben.

PIT STOP  – óra indul a Bluff Harbourban (22H50 UTC) Gratulálunk a Spirit of Hungary skippereinek, Fa Nándornak és Conrad Colmannak a pit stop kikötőbe érkezéshez, a sikeres kikötéshez! Mielőbbi visszatérést a versenybe! A munkálatok 2 napig tartanak előre láthatólag.  – NZTV riport link és skipper riportok – hangfelvételek

A BWR Versenyigazgatóság levele a Spirit of Hungary skippereinek. “Dear Nandor, Dear Conrad, You just arrived,thanks to confirm me your arrival time to the Dock . Wish you the best energy to come back racing. Take care of you

Kind Regards D.C”

PIT STOP STARTS – SPIRIT OF HUNGARY kikötésének pontos ideje Bluff Harbourban 22H50 UTC  (reference time for 24 hours penality – büntető idő – amin belül akkor sem indulhat el, ha készen állna az újra indulásra)

… és egy kis visszapillantó a BWR első fél planéta körüli versenytávra.

MIELŐBBI VISSZATÉRÉST KÍVÁNUNK A VERSENYBE!