Elindult a kereskedelmi hajó az USA-ból a Spirit of Hungary-vel a fedélzetén, de más “utasa” is lesz.
Az Európába szállítandó maxi versenyvitorlások feldaruzását várhatóan a hét végén végzi el a hajó legénysége, de a Spirit of Hungary már a fedélzeten, egy speciálisan az óceáni átszállításra készült állványon áll, közvetlenül a kapitányi híd mögött.
Információink szerint július közepén várható a szállítóhajó Európába.
Fa Nándor hazaérkezését követően július elején médiabeszélgetésen adja közre szakmai összegzését az alig 3 hónapja vízre tett magyar versenyhajó kvalifikációs teljesítményéről, a fejlesztési folyamatról és annak eredeményéről, az új hajó óceáni körülmények közt mutatott rendkívüli képességeiről, a hajó vízretétele óta lezajlott eseményekről és a szükségesnek mutatkozó hajómódosítási tervről, amelyeket Magyarországon fog elvégeztetni.
A Nándortól kapott, saját készítésű felvételek mutatják, hogy a Spirit of Hungary versenyhajó csodás látvány, kiválóan teljesített az óceánon.
Azt ugyan az avatatlan szem nem látja, de ő, mint tervező és gyakorlott óceáni hajós – akinek eddig minden maga-építette hajója ma is úszik és versenyez a tengereken, óceánokon – azért döntött a versenyből való visszalépésről, hogy az általa észlelt problémák miatt visszafordíthatatlanul semmi ne károsodhasson.
A cél – a közel 2-3 hónapra tehető műhelymunkák után – természetesen mielőbb újra az óceánon tesztelni a hajót, hiszen a Spirit of Hungary az óceánra született.
A fő cél a VENDÉE GLOBE 2016-17
Információink szerint öt IMOCA 60 lábas versenyhajó építése zajlik ezidőtájt.
képösszeállítás: © Fa Nándor – saját felvételei