Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

Spirit of Hungary 60′ – vázoljuk csak föl az eddigieket, miközben első óceáni útján egyre közelebb hajózik NY felé!

Alig egy hónapja, hogy vízre került a Fa Nándor nevével fémjelzett, magyar 60 lábas versenyhajó, mellyel a háromszoros Föld-kerülő vitorlázó célzottan a magyar hajótervezők- hajóépítők és vitorlázó tehetségek krémjét kiívánta bevonni a Spirit of Hungary Ocean Sailing Projectbe, az Imoca Ocean Masters 2014-17 Világbajnokság most kezdődő versenyszériájára  épülőhajók munkálataiba.

A kis létszámú csapattal, limitált költségvetéssel, de elkészült. A csapat tagjai kivételes szakemberek, a világon sincs sok bekőlük, akik ebben a műfajban kiugró eredményeket érnek el. Fa Nándornak sikerül az utána  felnövő  generációból megtalálni a tehetségeket.
Vitt mindenkit a szíve, a tehetsége, az ambíciója, a szkami alázat és a tudat, hogy nem minden korban adódik, hogy nagy dolgokat alkothassanak,

A hajó jelenleg futja az Atlanti óceánon az IMOCA nemzetközi szövetség szabályrendszere által kötelezett kvalifikációt N.Y-ba.
Kétszemélyes óceáni vitorlázás: Fa Nándor (60) háromszoros Föld-kerülő- , és kormányos társa Goszleth Marcell (38) olimpiai válogatott vitorlázó.

A hajót IMOCA nemzetközi egytörzsű versenyhajók szövetsége 3 lépésben tesztelte,  1 szárazföldi, gyártási ciklusban, és 2 tengeri teszt fázisban.  Elvégezték a legújabb, legszigorúbb IMOCA szabály szerinti hajó felméréseket

Az utóbbi kettő ezek közül a tengeren, Trieste-ben (Olaszország) zajlott.

Tervező: Fa Nándor és Déry Attila – Magyarország
Építő: Pauger Carbon Kft. és  FA HAJÓ Kft. – Magyarország
Hossz: 60 láb; 18,28 m
Szélesség: 5,65 m
Merülés: 4,5 m
Anyaga: ZOLTEK karbon,

link hajóadatokhoz a projekt hivatalos weboldalán
MAGYAR:  https://spiritofhungary.hu/a-hajo/hajo/
ENG: https://spiritofhungary.hu/en/boat/

A 2012 óta tartó éjjel-nappal-ünnepek alatt is zajló hajóépítő munka eredményeként, több mint 16 Ezer munkaórával számolva,
megszületett a világ első, új -IMOCA szabály szerint épített high-tech ZOLTEK karbon hajója – Magyarországon, egy lelkes, kitartó , fáradhatatlan hajótervező-építő alkotóközösség munkája eredményének híre percek alatt körülszaladt a világban.

Nagyszerű a téma hazai és nemzetközi megítélése, gyönyörű az új hajó, népszerű a SPIRIT OF HUNGARY újonnan fejlesztett weboldala,
és óriási siker és nézettség kiséri a weboldalhoz kapcsolt hivatalos közösségi oldalainkat
– https://www.facebook.com/SpiritOfHungary – amit weboldaról is el lehet érni.

Fa Nándor visszatérése a nemzetközi versenyvitorlázó világba unikumnak számít a nemzetközi médiapiacon.
A sikert fogadni, idővel is alig bírta, hisz neki dolgozni kellett.
Magyarországon más energiákkal, más lehetőségekkel, sokkal kevesebb hozzáértő, de annál inkább elkötelezett kis csapattal dolgozott Nándor. “ Felnőtt időközben egy tehetséges alkotó generáció, akiket szerencsére meg tudtam szólítani…nyilatkozta a nemzetközi szakmai ranggal rendelkező magyar hajótervező-vitorlázó, egyben a SPIRIT OF HUNGARY projektmenedzsere

Fa Nándor nem pusztán vitorlázó, aki megveszi, beül versenyez. Ő azon kevesek közé tartozik a világban, akik tervezik, építik, menedzselik és megvitorlázzák a 60 lábas óceáni versenyhajót. (ez a harmadik, saját tervezésű hatvan lábas óceáni hajója)
A háromszoros magyar Föld-kerülő vitorlázó az első “NEM-FRANCIA” volt, aki teljesítette a vitorlázás legmagasabb rangú versenyét.
Ráadásul minden más tengeri népek versenyhajósait megelőzve, 5.-ként ért célba a Vendée Globe nonstop Földkerülő viadalon.

Az Imoca Ocean Masters weboldalán publikált portréban “magyar óceáni vitorlázó legendának” és a magyarok “Robin-Knox Johnston”-aként emlegetik.
cikk: http://www.imocaoceanmasters.com/news/nandor-fa-masters-of-the-seas-feature-7

Az, hogy a hajó időközben a folyton fejlődő, módosuló IMOCAszabályrendszer miatt, később készült el a tervezettnél, törvényszerű volt, mert ennek a versenyjategóriának kell megfelelni. A megfelelés követelményeit időközben namzetközi meetingeken, vitasorozatokon fejlesztették,
A folyamat szerint időszakokra lelassitva épülhetett meg csak a hajó, miután az IMOCA célverseny széria szabályait, feltételeket időközközben is változtatták.

Így is elmondható, hogy az IMOCA OCEAN MASTERS Világbajnoki széria elsőként megszületett, szigorúan tesztelt, jelessel vizsgázott versenyhajója a SPIRIT OF HUNGARY.

Fa Nándor nem győzte bezsebelni a nemzetközi gratulációk özönét, de a munka ezzel nem ért véget.  Hosszú vitorlázó tesztfolyamat eredmény az, mire a “ nyers csikó beérik “ – fogalmazott Fa Nándor. Ennek része az első verseny, a New York- Barcelona Transz-Atlanti páros verseny.

A 2014 tavaszán vízrebocsátott és felavatott  SPIRIT OF HUNGARY eddigi vitorlázó eseményeiről beszéljenek az erről készült videók.
(Xtrame stúdió munkái)

Ime 2014 áprilisának legnézettebb magyar vitorlázó filmje:

BORULÁS TESZT – 180 fokos – borulást szimulálva a 60 lábas (18 m 18 cm) a hajót a versenyzőnek a hidraulikával mozgatott tőkesúllyal vissza kell tudni állitania – akár árbocvesztés esetén is: Víz eközben nem juthat a hajóba és a borulásból visszafordított hajó minden elektronikus elemének vízhatlannak kell lenni, beleértve a fedélzeti műszereket is – és minden körülmények közt működni e kell.
Ezt a procedúrát ellenőrizte az IMOCA felmérői Triesztben—  kívülről egy fő, és a hajón, Fa Nándorral együtt belül  – egy fő .
film: https://www.youtube.com/watch?v=5A5WPuaPZuQ

A hajó a felmérési szabályoknak tökéletesen megfelelt, Fa Nándor hajója és csapata jelest kapott az IMOCÁTÓL.

HAJÓAVATÓ ESEMÉNY – 2014. Április. 19. Névadó Keresztapa: Kiss Péter Attila volt- a ZOLTEK Corporation korábbi alelnöke jelenleg szakértő tanácsadó.
film: https://www.youtube.com/watch?v=CK89DKl4y20

A felkészülési munkákat elvégezve, 6 fős hajós-szakmai csapattal a fedélzeten, Trieszttől Gibraltárig tesztvitorlázáson végeztek el minden olyan szükséges próbát, állítást, igazítást, javítást, amit az óceáni kvalifikáció megkezdése előtt szükséges és hasznos volt megtenni.

2014. Április 30. TESZTVITORLÁZÁS-ra indult a SPIRIT OF HUNGARY 60 lábas magyar versenyhajó

ÁRBORA FEL! – elektronikai ellenőrzés: 27 m magasan – vitorlázás közben, az árbocmászás alatt is egyenesben kell tudni tartani a hajót, vagy kézzel, vagy automata pilottal, hogy az árbocon biztonságban tudjon, szükség esetén dolgozni a versenyző. (ez esetben Perényi Péter, a hajóelektronika mestere mászott)
film: https://www.youtube.com/watch?v=3jKAVMcZn0U

GIBRALTÁR – 2014
A gibraltári öbölben-La Lineában (Sp) még egy sor ellenőrzés, kidaruzás, javítómunkák a csapattal – és a csapattagok elköszöntek a hajótól és hajósoktól.
Irány New York – –  -két kormányossal, CÉL: NEW YORK,  remélhetőleg elérik a június 1-én induló,  NY-Barcelona Trans-Atlanti páros verseny rajtját.

2014. Május 16: Óceáni kvalifikációra indult  a SPIRIT OF HUNGARY 60’ lábas magyar versenyhajó
Kétszemélyes óceáni vitorlázás: Fa Nándor háromszoros Föld-kerülő- és kormányos társa Goszleth Marcell olimpiai válogatott vitorlázó.

Fa Nándor nem sok gondolkodás után elsőként hívta meg Goszleth Marcellt, akivel 2003-ban már vitorláztak együtt.
Itt a szaktudás, a tehetség, a kreativitás, a terhelhetőség és óriási szakmai alázatra van szükség a hajóstól – a tengernek nem lehet ellentmondani!
Goszleth Marcell, aki más hajókategóriákban már sikerrel teljesített, ezzel a projekttel bevonul egy igen irigyelt, szűk szakmai páholyba,
az óceáni szólóvitorlázók világába – mert ebben a mezőnyben, még a másodkormányosok is óceáni szólóvitorlázók és Földkerülők közül kerülnek ki.

TESZT – VITORLA MANŐVEREK   – a FÖLDKÖZI TENGEREN (Fa Nándor és kormányos társa Goszleth Marcell
film: https://www.youtube.com/watch?v=uJyHpyHYhvY

Fa Nándor az óceáni átkelés során, hajózás közben folyamatosan egyeztet a versenyrendezővel – egy esetleges késés miatt – mert bár ha késés miatti pontveszteséggel is, de versenyben óhajt visszavitorlázni mindenképp N.Y-ból. Ezt a rendező és szabályok késés esetén is megengedik ebben a hajó kategóriában.
Az IMOCA és az OSM – folyamatosan kapcsolatban van a magyar hajóval – a versenyrendezőnek is legjobb szándéka, hogy a magyar hajó ott legyen a NY-BCN mezőnyben, hisz a SPIRIT OF HUNGARY részvétele demonstrálja az ÚJ IMOCA szabályok szerinti hajók megjelenését a nemzetközi versenyvilágban. Az OSM munkatársai igyekeznek segíteni a magyar hajó érkezésének körülményeit.

Minden hír, kép, videó, audió, az Atlanti óceáni átkelés nyomkövetése – mindaz,
ami a SPIRIT OF HUNGARY 60 lábas magyar versenyhajóval kapcsolatosan tudható, látható, hallható – elérhető a projekt hivatalos weboldaláról:

Főoldal

A  SPIRIT OF HUNGARY 60 lábas magyar versenyhajó  jelenleg épp az Atlanti óceán nyugati partját közelíti.
Ny-i érkezésének időpontját egyenlőre nem lehet biztosan előre kiszámítani. Drukkolunk, hogy időben érjenek oda.

Minden esetre ebben az óceáni versenyzői világban a rang annak is kijár, aki késik, és minden támogatónak és csapattagnak kijár a meghívás és a legrangosabb eseményeken való részvételi jog, mert aki ilyen rangos projektet támogat, annak ott a helye, ahol őket ünneplik.

Fa Nándor ma délutáni/ május 29-i bejelentekezése szerint alig 300 mérföldre hajóztak, jó irányban, megváltozottan-kedvező körülmények között New York felé.

Jó eséllyel a magyar hajó péntek este-szombat délelőtt között érhet New York -ba.

A szinte vadonatúj magyar karbon versenyvitorlás elős óceáni menete után ismét szükséges az alapos ellenőrzés és igazítás, de a beérkezés után azonnali hatósági vizsgálaton esik át a hajó és hajósai.

Fa Nándor és Goszleth Marcell  megteszik az IMOCA és az OSM szabálya szerinti kötelezettségeit, elvégzik  a szükséges javításokat, nem beszélve a pihenésről, amire ki tudja futja-e az időből a visszafelé induló NY-Barcelona táv előtt.

Minden esetre nem maradhatnak el az indulás előtti élelem beszerzések,

Június 1-én máris rajtol  a NY-Barcelona transz-Atlanti 2 személyes vitorlázó verseny  5 hajóból álló mezőnye !

Drukkoljunk, hogy  a mezőny egyetlen új építésű 60 lábas karbon hajója, a Spirit of Hungary első óceáni útjából éppcsak felocsúdva,  de annál inkább felkészülten, tapasztalt hajósaival időben odavitorlázhasson a rajtvonalra.