“Napló: 02 05, 06 50 GMT, de. Semmi nem változott, csak 250 SM-el keletebbre vagyunk. Az előjelzés szerint ma délután kezd valamikor szembe fordulni és erősödni. Holnap déltájban érjük el azt a pozíciót, hogy fordulhatunk. Egyedül mi kaptuk derékba a ciklonnak a szembeszelét, OO,OP&P már fél szélben kifelé vitorlázik belőle.
Sok mindent kellene csinálni, de a viszonyaink között képtelenség. A felső polcomon fúrtam kettőt, betettem egy csavart és kihúztam egy kis kötelet keresztben, mert minden költözik egyre előbbre a zökkenőkön. A leghátsó doboz a kötelező elsősegély doboz – leplombálva. Ha leszakad egy ilyen pofontól, megbüntetnek érte. A többi az én személyes holmim, de azoknak is itt kell maradni a helyükön.
Megreggeliztem a szokásos módon a szokásosat. Csak a hajófenékre lehet bármit is lerakni, kávét meg kézbe, különben kiborul.
Ha kiérünk ebből a zötykölésből, számot vetek a zacskós ételekkel. Nem gondolom, hogy túlfogyasztásban lennék, de meglepetést sem szeretnék, nincs annyi többlet semmiből, hogy unalomból egyek. Beszorultunk most és minimális a tennivaló, már amit meg lehet tenni. Olvasok és figyelem, ahogy haladunk a térképen, mintha a fű növekedését lesném.
Elkezdtem megalkotni azt a bilincset, amivel vissza tudjuk hozni az alternátort a rendszerbe. Találtam egy szélesebb csőbilincset, abból kivágtam azt a 4 centit, ami kell. Lekerekítettem a sarkait, meghajlítottam, de csak akkor fúrom ki, ha majd nem ugrál ennyire a hajó . KO anyag, de remélem azért lesz annyira jó vezető, hogy a nagyja áramot átadja.
Miközben írok, rápillantok a műszerre a fejem fölött. 35 – 40°-ot dőlünk azért a 11 cs-ért, amit ki tudunk hozni a hajóból. Sok ez a dőlés, de ha gyengül kicsit azonnal talpra áll és döng. 25 – 27 cs-nál váltunk vitorlázatot, ha kell, solent helyett stayt.
A mostani képlet szerint három nap múlva, vasárnap hajnalban változik annyira a szélszög, hogy ne kelljen szorítani. Marad-e egyáltalán szelünk, mire kiérünk ebből a nagy, hosszú vergődésből, azt nem lehet még tudni.
Nézem a képernyőt, azon a kijáraton át a hajó hátuljának a tükörképét, amint a nyomdokvizet hagyja el és szédülök tőle. Minden fordítva történik rajta, rossz nézni, de vonzza a tekintetet.
C felébredt, evett, beöltözött és kiült, akkor én most elmegyek és lepihenek, annyival is rövidebb lesz a nyomorúság.
11 20 GMT-kor a pozíciónk 42° 19′ S, 033° 10′ E. Azért most is lebukdácsoltunk úgy 251 SM-et az elmúlt 24 órában.”
BWR pozíciók 2015. 02 05. estefelé és François Denis (Conrad barátja) legfrissebb rajzai, ahogy a Spirit of Hungary mai epizódja ihlette.