Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

Spirit of Hungary Hajónapló – Fa Nándortól 01.20. … C-vel azon küzdöttünk, hogy legyen navigációs fényünk.

Tegnap délután kezdett erősödni a szél – kellemes meglepetésünkre, mert semmi jel nem utalt rá az előjelzésben. … Ma délig 15 – 20 csomó között haladtunk így, ami azért volt nekem élmény, mert nem éreztem a hajón, hogy erőlködne… volt olyan pár óra, amikor 16-os átlagot mentünk. Mostanra sajnos visszagyengült 10 – 12 csomóra, ez már szerényebb menet.

A NAPLÓ: Fa Nándor: 17 00 GMT, itt du. 3.

Szinte semmi nem történt az elmúlt napon, ha nem vesszük azt a 320 SM-et, amit lerobogtunk közben. Tegnap du. kezdett erősödni a szél – kellemes meglepetésünkre, mert semmi jel nem utalt rá az előjelzésben. Egyik vitorlát cseréltük a másik után, még éjszaka is. Kemény fellegek utaztak velünk sokáig, ami itt a szélhatár jele. Ma délig 15 – 20 csomó között haladtunk így, ami azért volt nekem élmény, mert nem éreztem a hajón, hogy erőlködne. Biztosan volt olyan pár óra, amikor 16-os átlagot mentünk.  Mostanra sajnos visszagyengült 10 – 12 csomóra, ez már szerényebb menet.

Miközben ilyen szépen fogytak a mérföldek, C-vel azon küzdöttünk, hogy legyen navigációs fényünk. Okos a rendszer, hat helyen kiírja hogy nem jó, de sehol azt, hogy mi a baja. A hajó legtávolibb hátsó zugában van az a doboz, ahova összejönnek a kábelek. Nem készültünk ilyen túlbiztosítás mellett semmiféle elektromos műszerrel, eszközzel, viszont van csavarhúzónk és kombinált fogónk. Semmiféle kábel-meghibásodást nem észleltünk sehol, sem kívül, sem belül. Sebaj, majd alkotunk a két rendszerből egyet, a 2-esből átszereltük a farlámpát az 1-esbe. Működött pár óráig, aztán ott is eltűnt a farlámpa. Az volt a furcsa, hogy amíg működött, addig sem a megfelelő fényerővel. Jelen állás szerint egyetlen lehetőségünk maradt, hogy a két oldalsó lámpa mellé felkapcsoljuk az árboc-csúcsfényt. Nem teljesen szabályos, de legalább látszunk.

Meglehetősen komplikált időjárási képlet vár ránk 2 nap múlva, de már most el kellett döntenünk, hogy a K-i, vagy a Ny-i opciót választjuk, mert középen biztosan nincs szél. Mindegyik komoly kockázatokat tartogat, ami a szeleket illeti, de a K-i 200 SM-el rövidebb, így arra lopakodunk már most.

üdv: FN.