Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

Spirit of Hungary úton Gibraltárba – a cél Amerika – Heading to Gibraltar

Spirit of Hungary és még négy páros, azaz négy 60 lábas IMOCA hajó van úton Amerika felé. Közülük az egyetlen új építésű, ún. újgenerációs versenyhajó a Fa Nándor innovatív tisztán karbonból készült vitorláshajója.

Spirit of Hungary 60 lábas versenyhajó technikai paraméterek: hajóadatok – klikk ide

Az április végén vízrebocsátott, május elején tesztvitorlázásra indult magyar hajónak a Földközi tengerről kihajózása előtt Gibraltárban még ki kell kötni, ahová számos addigra le nem gyártott késői beszállítással érkezett alkatrészt, elemet és javított vitorlát vár Fa Nándor.

2014. 05. 12.

09:00 MEGÉRKEZTEK LA LINEA KIKÖTŐJÉBE!

BRAVO FIÚK!

Mielőbbi sikeres ellenőrzőmunkákat nekik és amint idejük engedi, beszámolót is kérünk természetesen.

 

05:00 óra mintegy 20 mérföldre a kikötőtől sem a szél, sem az áramlatok nem segíti a behajózás előtt Fa Nándorékat, a cél a Gibraltár szomszédságában, a spanyol oldalon La Linea kikötője, ahol partot érés után Fa Nándor és csapata  megkezdi a tesztvitorlázás utáni hajóellenőrzést, és elkezdik az Atlanti óceáni kihajózás előtti, a páros átkelésre szükséges igazításokat, esetleges javításokat.

Az idő szoros, a beszállítsra váró alkatrészeket vitorlákat remélhetőleg már a felvevő pontokon találják, mire partot érnek.

2014. 05. 11. 21 óra – szélcsendben – motorral Gibraltár felé

2014. 05. 10. 21 óra

A spanyol part hajnalig a cél … ma 1-2 csomóra csendesedett a szél, üzemanyag felvétel szükséges.

Fa Nándor telefonon jelezte, hogy a délutáni 1-2 csomós szélben már szinte csak motorral haladtak, és a Triesttől Brindisiig tartó távon is sokat kellet motorral haladniuk, így a Gibraltár előtti távra már tankolniuk kell. A spanyol sarok egyik kikötőjéhez tartanak,  várhatóan a hajnali órákban tudnak kikötni..

Fa Nándor beszámolójában zseniális tehetségként és nagyszerű kormányostársként említette meg Goszleth Marcellt, akinek az adriai és földközi tesztvitorlázás során máris számos helyzetben kellett megmutatkoznia, és minden eddigi  feladatban kiválóan helytállt. A hajón zajló munkákról, a hangulatról, a  csapat minden tagjáról elismerően nyilatkozott. Az üzemanyagfelvétel után a csak parton, vagy csak kikötőben elvégezhető szükséges ellenőrzéseket is megteszi a csapat, majd haladnak tovább Gibraltárba. (délutáni térképadatok – OSM)

2014. 05. 10. reggeli pozíció és időjárás adatok

2014. 05. 09. mielőbb kikötni Gibraltárban!

Fa Nándorral készült beszélgetésünk skype-n sajnos igen rövidre sikerült, többszöri ujrakapcsolódás után végül írásban üzent röviden, hogy épp ő van szolgálatban, az afrikai part közelében haladnak, igen sűrű a kereskedelmi hajóforgalom, vitorlázni kell… A skype beszélgetés idején rögzített térképfotók – térképinfo az OSM-től (Open Sport Management)   rövid hangfelvétel Fa Nándorral link: 

FA NÁNDOR kormányos és  kormányos társa, Goszleth Marcell  Gibraltárba érve a szükséges szerelések, javítások végeztével elbúcsúzik a tesztvitorlázásban közreműkodő csapattársaktól és megkezdik a vadonatúj 60 lábas magyar óceáni vitorlás IMOCA kvalifikációját Amerikába. Az éve első  IMOCA OCEAN  MASTERS széria versenye a New York-Barcelona Trans-Atlantic kétszemélyes vitorlásverseny. 5 IMOCA hajó nevezett, köztük az új IMOCA szabályrendszer szerint épülő, új generációs hajók közül az első elkészült hajó a Fa Nándoré. Minden jót Spirit Hun 60 Team, a legjobb szeleket és a legjobb áramlatokat Nektek a mielőbbi érkezéssel Gibraltárba! 2014. 05.07.

Sok a munka útközben is a szinte újszülött magyar versenyvitorláson,

fúrnak, faragnak, állítgatnak a kívánatos fedélzeti beállítások érdekében a teszthajózás során, vitorlázás közben is Fa Nándorék az új IMOCA generáció elsőként megépült karbonhajóján – a hullámzások közepette, akár esik, akár, fúj. Drukkolunk, hogy egyes elemek, alkatrészek késői beszállításai miatti szükség-stoppokkal és a kívánatos javításokkal együtt időben, jó széllel, jó áramlatokkal érjék el Gibraltárt, ahonnan a Fa Nándor – Goszleth Marcell kormányos páros megkezdheti kvalifikációját a Spirit of Hungary 60 lábas hajóval, amellyel, ha minden teszt és bevitorlázás,  és mindez időben lezajlik,  akkor az IMOCA OCEAN MASTERS versenyszéria első idei megcélzott versenyén, a New York-Barcelona transz-Atlani páros versenyén rajtolhatnak. Az év későbbi versenyprogramjairól a nyár folyamán dönt Fa Nándor a kvalifikáció és tesztvitorlázások eredményei alapján. Köszönjük a rendszeres látogatóknak, hogy követik a Spirit of Hungary IMOCA OCEAN MASTERS projekt fejlődését és a hajó útját, amelynek 2014-2017 közötti tesztvitorlás útjairól, versenyeiről amely sorozatnak léegfőbb célja, hogy a hajó részt vegyen az IMOCA OCEAN MASTERS versenyszéria legrangosabb versenyén, a Vendée Globe non-stop Föld-kerülő szóló vitorlásversenyen, ahol Fa Nándor ’92-93-ban 5. helyen végztett saját tervezésű- és építésű 60 lábas versenyhajójával. Az akkori üvegszálas 60 lábas hajó után most egy modern, ZOLTEK karbon alapanyagból épített, új generációs high-tech versenyhajóval lép a színre Fa Nándor. A hajó konstruktőr csapata és hajó adatok  – klikk a linkre