Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

TJV 2015 RAJT napi összefoglaló és pillanatképek

2015. október 25. vasárnap 13:30  – TJV  RAJT Le Havre (Fr) A Spirit of Hungary Imoca 60 lábas magyar tervezésű és építésű versenyhajó, fedélzetén Fa Nándorral és Perényi Péterrel sikeresen, jó startpozíciból elrajtolt a Transat Jacques Vabre 2015 mezőnyében a mintegy 5400 tengeri mérföldes Atlanti-óceán átkelőversenyen.

Az SOH versenyhajó első komoly versenyfutama a Barcelona World Race 2014-15 volt, Nándornak az negyedik földkerülő vitorlázása, 110 nap alatt sikerrel teljesítettek Új-zélandi kormányostársával Conrad Colman-nal.

TJV: 4 kategóriában 10 nemzet 42 hajója, egy- és többtörzsű versenyhajók, 84 híres óceáni versenyző rajtolt Le Havreból. A 2015-17-re hirdetett IMOCA OCEAN MASTERS világbajnoki széria első versenyén a 60 lábas kategória egyetlen Közép-európai hajója a Fa Nándorral fémjelzett Spirit of Hungary, másodkormányosa Perényi Péter.

A TJV 2015 cél-kikötője az Egyenlítőtől és Riótól jóval délre fekvő Brazília-i Itajaí.

Az SOH versenyzői 08:48-kor, a rendező szabályozta sorrendben, az IMOCA flotta 18. hajójaként elkötötték a versenyhajót és 8:49-kor a vasárnapi felkelő nap fényében megkezdték a kihajózást a Paul Vatine kikötőből. Koncentrált, pozítív és motivált hangulatban köszöntek a magyar versenyzők az SOH parti csapattól, a szomszéd hajó szkippereitől, újságíróktól, fotósoktól és riporterektől és a kihajózásukra a SOH pontonhoz érkezett Francois Denis neves francia vitorlázó-grafikus karikaturistától. A magyar versenyzők búcsú mosolya mellett látható volt, hogy számukra fejben már megkezdődött a verseny.

A 12. Transat Jacques Vabre rajtra szóló időjárási információk középpontjában a magas nyomású rendszer, tiszta égbolt és gyenge szél volt az irányadó (5 csomó). Az óceáni vitorlázó számára a kis szél is frusztráló, de a La Manche-csatornából délnek fordulva ennek ellenkezőjére, kemény ciklonra, szembeszeles napokra készülnek.

Perényi Péter: „ … mindenre felkészültünk és most rajtunk a sor – élvezem, hogy én is versenybe szállhatok Nándi kormányostársaként a Spirit of Hungary-vel” – nyilatkozta Perényi Péter.

F.N: „ … semmi értelmetlen kompromisszum, semmi eszement kockázat. Nekem Brazíliából szóló versenyben kell ezzel a hajóval visszajönnöm …. Kemény munkával készültünk a Barcelona World Race óta erre a kétszemélyes óceánátkelőre,. Petinek ez lesz élete első óceáni versenye az IMOCA OCEAN MASTERS osztályban. Velem együtt neki is és a  hajó technikai felkészítő csapatának is sok-sok izzadságos órájába került, míg eljött a TJV2015 rajt napja. Nekik és a a Spirit of Hungary támogatóinak nagyon hálásak vagyunk. Külön köszönet az IMOCA széria újabb szakaszában a projekt mellé állt MOL PETROCHEMICAL cégnek, hogy főszponzori minőségben támogat a TJV – n és a széria legmagasabb színtű versenyfelkészülésében, Vendée Globe-ra.

Rajtunk a sor. Vigyázunk a hajónkra és egymásra – hangzott Nándor parti csapatának szóló utólsó mondata, mielőtt eldobta a kikötő kötelet és felpattant a fedélzetre és amint a Spirit of Hungary elhagyta a pontont, a két hajós tekintete máris a távolt kémlelte.

Hangfelvételek, interjúk, videók a SOH skipperekkel az SOH weboldalon és az SOH közösségi oldalain érhetők: https://spiritofhungary.hu

Transat Jacques Vabre 2015  – a rajt pillanatai: photo©mixpress/Lili Fa

photo©C.Favreau/spiritofhungary

photo© Vincent Curutchet/ DPPI/ TJV2015

A tracking szerint:

2015.10.25. Kora reggeli fotók, percekkel az IMOCA hajók kivontatása előtt

photo©mixPRess

photo©C.Favreau/spiritofhungary