Vendée Globe  
93 nap 22 óra 52 perc

Barcelona World Race – a vezető hajó ma elérte Gibraltárt – SOH jó sebességgel tart az északi félteke felé

Barcelona World Race 2015. Március 22-i Hírek nyomán – összefoglaló.  A végső 500. A Cheminée Poujoulat számára most már kevesebb mint 500 mérföld van hátra a barcelonai befutó előtt, jelenleg március 25-én szerdán, dél tájban várhatók.

Jean Le Cam és Bernard Stamm, a Cheminée Poujoulat fedélzetén a Barcelona World Race első csapata, mely visszatért a Földközi-tengerre, ma reggel 08.30-kor (UTC) átlépve Gibraltár vonalát. A vezető hajó végig közel maradt az észak-afrikai parthoz, mielőtt gyors tempóban, 20 csomós déli szélben átvitorlázott volna a szoroson. A Cheminée Poujoulat számára most már kevesebb mint 500 mérföld van hátra a barcelonai befutó előtt, jelenleg március 25-én szerdán, dél tájban várhatók. Jelenleg észak-keletnek tartanak az Alborán-tenger spanyol oldalán, ahol a Spanyolországtól délre kialakult magas nyomás következtében, a következő 24 órában 5-10 csomós szembeszeles viszonyok várhatók.
A második helyezett Neutrogena most épp keletnek tart. Miután tegnap délelőtt elérték az észak-keleti passzátszelek határát, Guillermo Altadill és Jose Munoz Európa felé vette az irányt, s jelenleg 15-20 csomós északi szelekkel vitorláznak. Körülbelül 125 mérfölddel dél-nyugatra, a GAES Centros Auditivos harmadikként szintén keletnek tart.

Egyenlítői csata

Az északi féltekére való belépés párbajában a One Planet One Ocean Pharmaton érkezett negyedikként az Egyenlítőhöz. Aleix Gelabert és Didac Costa ma délután 14.20-kor (UTC) keresztezte a nulladik hosszúsági fokot, 6 nappal és 18 órával a harmadik helyezett GAES Centros Auditivos után.

Gelabert ma reggel azt mondta, üdvözölte a We Are Water-rel vívott közeli versenyt, a versenynek ebben a szakaszában: “Az elmúlt napokban kicsit jobban nyomtuk. Igyekszünk minél gyorsabban kiérni az egyelnítői szélcsendes övezetből. Úgy gondolom, a We Are Water is ugyanezt teszi, mivel mindenki igyekszik az egyenlítői övezetből kiérni, amilyen gyorsan csak lehet. Örülünk, hogy a We Are Water ilyen közel van hozzánk, mert így kicsit jobban nyomjuk. Végső célunk, hogy gyorsan Barcelonába érjünk.”

Ő és Costa elégedettek a teljesítményükkel, és semmilyen problémát nem jelentettek a hajón. “Továbbra is keményen nyomjuk, igyekszünk megtartani a negyedik helyet. Biztos, hogy a We Are Water is ezt fogja tenni, elég nehéz lesz tartani az előnyünket. De a hajó jó állapotban van, semmivel nincs problémánk, szóval jelenleg 100%-ig nyomhatjuk, olyan gyorsan igyekszünk menni, ahogy csak tudunk, mint mindig.”
“Tudjuk, hogy gyorsabbak vagyunk a We Are Water-nál, de csak azért mert más időjárási körülményeink vannak, eddig szerencsésebbek voltunk, és jó döntéseket hoztunk. Elméletben az ő hajójuk kicsit gyorsabb, szóval mi igyekszünk minél gyorsabban menni. Ha jobb időket megyünk mint ők, annak örülünk, de ha nem, akkor megelégszünk azzal, hogy ez a normális, és csak megyünk előre.”

Körülbelül 170 mérfölddel mögöttük a We Are Water tekervényes egyenlítői viszonyokat tapasztal, és a ma reggeli jelentés óta átlag 1.5 csomós sebességgel és VMG-vel halad. A Garcia testvérek körülbelül két órával Gelabert és Costa után szelhetik át az Egyenlítőt, de ma délután erősebb szeleket is kaphatnak nyugatabbra.

A hatodik helyen vitorlázó Renault Captur előre láthatóan egy héten belül keresztezheti az Egyenlítőt. A ma délutáni 14.00 (UTC) órai pozíció alapján 11 csomós sebességgel ők voltak a mezőny leggyorsabb hajója, észak-kelet felé tartva, 15-20 csomós északi szélben, körülbelül 170 mérföldre a brazil partoktól.

Ütközések, ütődések:

A Spirit of Hungary meglehetősen zavart óceáni viszonyokkal találta szembe magát, 40 csomós fújásokkal, ahogy elhaladtak egy uruguay-i hidegfront mellett, Montevideo-tól 500 mérfölddel keletre. A hajót csapkodó erős hullámzásban Conrad Colman egy szerencsétlen fejre esés közben komoly zúzódást szenvedett, s gyanúja szerint valószínűleg a válla is kiugrott a helyéből. Így nyilatkozott:

“A bal vállamon és a fejemen landoltam, az előbbit kificamítva, homlokomon pedig egy tojás méretű dudort növesztve. Ordítottam Nándornak, aki az ágyából sietett, hogy segítsen felülni. Még csak a fejemet fordítottam el, s gyötrelmemben kénytelen voltam visszafeküdni. Korábban, 2012-ben elmozdult és műtét során helyre rakott jobb vállam után, új sérülésemmel remélem elkerülöm ezt a sorsot. Mindenem jól működik, de jelentős fájdalom- és gyengeség-érzetem van az ízületben. Szerencsére egész irgalmas kondíciók várhatók a következő pár napban, de Nándornak egyedül kell a manővereket végigcsinálni, én csak kötéllazításra leszek alkalmas, egyelőre nem tekerem a csörlőt.”

Message from Conrad to the SOH team smile hangulatjel “Starting to feel better but I still need to be very careful with my shoulder. Nandor is enjoying the solo training however! I’m afraid he’ll drop me off in Brazil and continue by himself! All the best, C”

Üzenet Conrad-tól az SOH Team-nek smile hangulatjel “Kezdem jobban érezni magam, de még mindig nagyon óvatosnak kell lennem a vállammal. Egyébként Nándor élvezi a szólóvitorlázást! Attól tartok, kitesz valahol Brazíliában és egyedül folytatja! Minden jót, C”

Fa Nándor naplójából részletesen megtudhatjuk mi is történt,míg Conrad a súlyos ütődésből magához tért.: